Acronis představil výsledky průzkumu, podle kterých více než 90 % partnerů Acronis v České republice a na Slovensku dokáže obnovit provoz u svých zákazníků po kritické havárii do 24 hodin. Průzkum byl proveden v únoru 2022 mezi prodejci společnosti ZEBRA SYSTEMS, která je zastoupením Acronis v ČR, na Slovensku a jihovýchodní Evropě.
Průzkum odhalil, že drtivá většina partnerů zálohuje u svých zákazníků nejméně každý den, v případě některých kritických systémů i každou hodinu. Avšak důležité je, aby v případě havárie byli partneři schopni systémy ze zálohovaných dat obnovit do běžného provozu co nejdříve. Stále častějším důvodem takovýchto havárií jsou záměrné kybernetické útoky a jejich eliminace vyžaduje spolehlivou kybernetickou ochranu zálohovaných dat, jako je například ochrana proti ransomwaru.
Nejzajímavější zjištění průzkumu zahrnují:
„V současné době je typickým scénářem útoku phishingový e-mail, po jehož otevření dojde k doručení rasnsomwaru a následnému zašifrování dat,“ řekl Aleš Hok, obchodní ředitel společnosti ZEBRA SYSTEMS. „V té chvíli je zásadní mít spolehlivý Disaster Recovery systém umožňující z bezpečně uložených dat rychle obnovit fungování kritických systémů. Ale úplně nejlepší je mít komplexní platformu kybernetické ochrany, jakou disponují například naši partneři, která riziko takového útoku vyloučí.“