O zákazníkovi
Hannah je česká značka, specializující se na výrobu outdoorového a sportovního oblečení a vybavení, jejíž tradice sahá do roku 1991. Do produktového portfolia firmy patří lyžařské a outdoorové oblečení, stany, spací pytle, batohy, boty a další doplňky. Firma dnes prodává své výrobky do více než 20 zemí celého světa, v České republice provozuje vlastní síť značkových prodejen.
Výzvy
Díky své distribuované struktuře společnost řeší své komunikační potřeby jednak ve své centrále a jednak na svých pobočkách. Primárně je ve společnosti Hannah provozována telefonická komunikace prostřednictvím řešení Kerio Operator a především e-mailová komunikace s možností archivace e-mailů, ať již pro interní komunikaci tak pro komunikaci se zákazníky včetně operátorů na e-shopu. Polovina zaměstnanců na centrále také využívá e-mail v mobilních zařízeních. Denně projde společností více než 1 600 e-mailů.
Dříve firma provozovala svou e-mailovou komunikaci s využitím poštovního serveru Microsoft Exchange, mezi kterým a řešením Kerio Connect se rozhodovala. V poměru ceny a využití bylo jednoznačně zvoleno Kerio.
Řešení
Společnost nakonec nasadila Kerio Connect, řešení pro messaging a spolupráci, které vyhovuje potřebám malých a středních firem a nabízí širokou škálu vlastností. Umožňuje uživatelům používat nejrůznější oblíbené e-mailové klienty a mají též snadný přístup k poště přes intuitivní webové rozhraní. Hannah v rámci řešení Kerio Connect využívá funkcionality poštovního serveru a také provozuje poštovního klienta Kerio Connect Client na pobočkách.
Na centrále uživatelé využívají klientský program Microsoft Outlook s doplňkem Kerio Plugin pro synchronizaci off-line obsahu. Řešení Kerio rovněž poskytuje mobilní aplikaci pro pracovníky v terénu a na cestách. Řešení umožňuje i přístup k e-mailům přes webový portál, který ve firmě slouží jako záloha pro případ výpadku klientské aplikace.
V rámci řešení administrátoři společnosti Outdoor Concept, jež funguje jako IT servisní organizace pro společnosti Hannah a Rock Point, aktivně využívají antispamovou a antivirou ochranu. Kerio Connect dovoluje její správu včetně manuálního přidávání či odebírání výjimek ve spamovém filtru tak, aby se minimalizoval výskyt falešných pozitiv. Využívá se také funkce řízení velikosti e-mailových schránek uživatelů, přesměrování pošty a archivace pošty.
Přínosy
Kerio Connect se v praxi ukázala jako jednoduchá a snadno nastavitelná aplikace a nízkými náklady na pořízení i provoz řešení. Díky využívání Kerio Connect Client firma nemusela nakupovat na pobočky licence pro Microsoft Outlook, čímž ušetřila významné náklady. Velkým plusem je snadná správa pro uživatele, kteří si dokáží rychle, jednoduše a intuitivně nastavovat potřebné parametry s tím, že se pak mohou zcela věnovat své hlavní pracovní činnosti.
Také z pohledu administrace řešení je Kerio Connect velmi jednoduché a efektivní a IT personál oceňuje jeho výkonnost umožňující jednomu administrátorovi spravovat poštovní infrastrukturu pro 180 uživatelů. Veškerou správu lze realizovat přes webový prohlížeč, vzdáleně či při práci z domu, jak z PC, tak z mobilních zařízení. Poskytuje okamžité informace o podezřelém e-mailovém provozu a předchází tak rizikovým situacím.
„Kerio Connect u nás hlavně slouží jako jednoduchý, intuitivní nástroj pro nasazení a zprovoznění klientů na pobočkách, včetně veškerých možných uživatelských nastavení. Co vidím jako nejdůležitější, je bezproblémová spolupráce s doménou, účty na doméně se importují automaticky. Tyto vlastnosti řešení v kombinaci s bezporuchovým provozem umožňují spravovat kompletní e-mailovou infrastrukturu v podstatě jednomu člověku.“
Václav Šimkanin, IT technik, Outdoor Concept, a.s.
Přípdaová studie v PDF ke stažení zde