Home » Blog » 10 bizarních způsobů jak přijít o svá data: pomsta, řádění koček a rozmáchané děrné štítky
Doba čtení:
10 bizarních způsobů jak přijít o svá data: pomsta, řádění koček a rozmáchané děrné štítky
Způsobů jak přijít o svá data je stále více, jak vyplynulo z naší předvánoční soutěže uspořádané na lokálních facebookových stránkách Acronis.cz. Důvodem je především rozšiřující se spektrum zařízení, jež používáme k práci i v soukromí, a z toho vyplývající vyšší počet rizikových situací.
Účastnící soutěže se svěřili s mnoha příběhy ztráty dat popisujících většinou selhání techniky, krádeže zařízení, fyzické poškození počítačů či mobilů apod., které lze víceméně předvídat. Avšak nepředvídatelné či bizarní příběhy „ze života“ se dějí stále častěji – níže je uvedeno 10 nejzajímavějších:
Reinstalace počítače s cílem obejít uživatelské heslo – bez předchozího uložení dat;
Pomsta spolubydlícího, který přeznačil pevné disky tak, že došlo k přeformátování funkčního disku;
Vyhození mobilního telefonu značky Apple do odpadu dítětem, které bylo předtím poučeno, že ohryzky se vyhazují;
Nastavení mobilního telefonu do továrního nastavení, aniž by si uživatel uvědomil, že tím ztratí svá dosavadní data;
Pád mobilního telefonu do suchého WC;
Divoký rozchod, kdy počítač si odnesl jeden z partnerů a tomu druhému odmítl překopírovat jeho soubory;
Řádění domácích zvířat (koček), která v zápalu „boje“ zničila tablet s veškerými rodinnými fotografiemi;
Opomenutá platba k prodloužení služeb cloudového úložiště a následné smazání obsahu jejím poskytovatelem;
Očekávaný e-mail z Číny, který se neukázal očekávaným e-mailem ale pastí, jež po rozkliknuti zašifroval všechna data v počítači;
A poslední příklad, který ukazuje, že ztratit data bylo možné i před 30 lety: letní liják rozmáchal děrné štítky s daty narození všech spolužáků, kterým tehdy jeden ze soutěžících slíbil vygenerovat kondiciogramy.
„Soutěžní příběhy nám ukázaly, že v oblasti ochrany dat není v silách jednotlivce se připravit na všechny rizikové situace,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej řešení Acronis na českém a slovenském trhu. „Proto pravidelné zálohování dat zůstává základní obranou proti ztrátě vytvořené práce, vzpomínek či duševního vlastnictví. A to zejména dnes, kdy pro stále více lidí začíná hodnota digitálního majetku převyšovat hodnotu fyzických aktiv.“
Certifikační školení Acronis MSP Academy poskytuje cenné znalosti a konkurenční výhodu na trhu
PRAHA, 13. listopadu 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, uvedla, partneři společnosti Acronis, kteří prošli školením a certi ...
Vysoká úroveň zabezpečení e-mailového řešení pomáhá zdravotnickému zařízení mj. vyrovnat se s přísnými bezpečnostními předpisy včetně nároků NIS 2
PRAHA, 7. listopadu 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, ...
Podle průzkumu GFI Software nevyužívá AI ke své činnosti pouze 26 % poskytovatelů IT
PRAHA, 30. října 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího dotazování provedeného mezi českými a slo ...
Nedostatek vhodných IT specialistů na kybernetickou bezpečnost nutí organizace stále více využívat služeb MSP poskytovatelů
PRAHA, 23. října 2024 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, že v rámci j ...
WAN Agent zjednodušuje a zefektivňuje skenování zranitelností v distribuovaných prostředích
PRAHA, 15. října 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, ohlásila dostupnost GFI LanGuard WAN Agent, funkčnost umož ...
Jako klíčové nástroje pro splnění evropské směrnice jsou považovány zálohování/obnova a ochrana koncových bodů
PRAHA, 9. října 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, představil výsledky dotazování mezi svými českými a slov ...
Phisihing s využitím AI, sofistikované ransomwarové útoky, ale také požadavky směrnice NIS 2 zvyšují nároky na úroveň kybernetického zabezpečení
PRAHA, 26. září 2024 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, ...
AI komponenta v řešení Kerio Connect a GFI MailEssentails přinese revoluční možnosti ve využívání podnikových e-mailů
PRAHA, 24. září 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, představila budoucnost svých pro ...
V ČR a na Slovensku oceňovaný MSP software nabízí další služby důležité pro ochranu zákazníků
PRAHA, 17. září 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, přidal do své MSP platformy Acronis Cyber Protect Cloud řadu dalších nový ...
SMB organizace se snaží mezery v bezpečnosti řešit manuálně a s pomocí neúplných nástrojů, což značně zatěžuje firemní zdroje
PRAHA, 27. srpna 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, představila 5 nejčas ...
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.